Facebook Pinterest Instagram

Civilizatia Talks: Andreea Dobrin Dinu

Andreea, suntem încântați de ocazia de a vorbi cu tine deoarece ne plac ilustrațiile, iar dupa ce-am vazut lucrările tale am decis ca ne place de tine. Ce ne-a plăcut deosebit de mult la tine este energia pe care o transmiți prin temele pe care le alegi, stilul pe care-l folosești și, nu în ultimul rând, evoluția ta artistică de până acum.

A.D: Mulțumesc mult :), mă bucur să „stăm de vorbă“.

C: Prima întrebare pe care aș vrea să ți-o adresez este ”Cum vedeai viața și viitorul la 19 ani, când ai intrat la UNArte?”

A.D: UNArte nu este prima mea facultate așa că aș putea răspunde la întrebarea aceasta pe bucăți. La 19 ani pluteam pe un val de inerție ca studentă la ASE, Business Management. Am vrut dintotdeauna să desenez, însă atunci când a venit vorba de ales un liceu părinții mi-au sugerat să mă îndrept spre ceva real (la propriu și la figurat). Cel mai greu mi-a fost să realizez că pot să îmi schimb parcursul, că pot să fac exact ceea ce vreau, indiferent în ce punct mă aflu. Mica revoluție interioară și-a găsit, culmea, mediul propice tot la ASE printr-un curs generalist de web design. Din momentul acela, nu am făcut altceva decât grafică, însă contextul în care am făcut-o a fost foarte divers: de la studiu individual, la agenții de publicitate, la freelancing și în sfârșit, într-un final la Arte Grafice la UNArte. Așteptările mele atunci când am intrat erau ca la sfârșitul ei să fiu un graphic designer care știe și să deseneze. Simțeam acut că acolo se află ultimul layer care te apropie de creația pură. Ce s-a întâmplat pe parcursul ei e un proces mult mai complex pe care l-aș asocia mai degrabă cu a învăța să gândești și să vorbești grafic și mai ales cu a avea curaj să te exprimi. Nu toată lumea are nevoie de asta, dar eu am avut și m-am încărcat cu toate experiențele pe care mi le-a oferit, conștientă și recunoscătoare că în sfârșit sunt acolo unde ar fi trebuit să fiu de la început.

C: Cum ai ajuns să te stabilești la Hamburg?

A.D: În 2013 am fost plecată cu o bursă la Leipzig. Școala lor de arte este axată pe grafică și în mod special pe grafica de carte. Nu prea ai cum să nu te îndrăgostești de grafica germană așa că din acel moment am făcut un plan de a mă întoarce împreună cu Andrei, prietenul meu atunci, acum soțul meu. Ne-am dorit un oraș cu oportunități pentru amândoi așa că lista a fost scurtă: Berlin, Hamburg, Düsseldorf. S-a întâmplat ca lucrurile să se lege cel mai repede la Hamburg.

C: Cum e viața acolo pentru un artist grafic? Cum te împarți între proiectele comerciale și cele personale?

A.D: Sunt aici de un an și jumătate, iar mare parte din acest timp l-am investit în a-mi clarifica ce vreau să fac post școală și cum pot să fac asta aici. Mi-am deschis micul meu studio de grafică și asta a presupus multe lucruri care nu au neapărat legătură cu partea frumoasă, sunt mai mult logistice. Am făcut-o destul de temător și nesigur. Încă nu mi-am întins suficient de mult „antenele“ pentru a trage o concluzie clară despre viața de artist grafic aici. Ceea ce pot spune deocamdată este că există un suport organizațional bun, competiție acerbă care te face să te simți ca o furnică, dar care te stimulează și taxe foarte mari care te forțează să ai o gândire destul de pragmatică atunci când te decizi să pornești pe cont propriu. Am ales ca studio-ul meu să fie axat pe ilustrație pentru că asta presupune să desenez aproape în fiecare zi, atât pentru proiectele comerciale cât și pentru cele personale. E ceea ce mi-am dorit dintotdeauna.

C: Pari foarte activă pe plan profesional. Ce obstacole ai întâlnit până la prima expoziție? Ce-ai învățat din prima expoziție (din toate punctele de vedere)?

A.D: După cum spuneam, atunci când am intrat la UNArte nu aveam ambiții artistice așa că nu am perceput niciun obstacol, doar m-am bucurat de parcurs. S-a întâmplat ca lucrarea mea de licență să atragă atenția și să pornească o activitate expozițională care m-a luat mai degrabă prin surprindere. Din prima expoziție am învățat că expozițiile nu sunt un scop în sine și că ar trebui însoțite de un anumit firesc pe care nu prea l-am avut atunci, nu prea am știut cum să reacționez la faptul că numele meu era acolo pe ușa de la intrare. Partea mea preferată rămâne munca din spate.

C: Nouă ne-a plăcut mult stilul tău. E intins și plin de viață, emană căldură și personalitate. Tu cum ți-ai descrie stilul, în câteva cuvinte?

A.D: Nurofen cu aromă de zmeură. Încerc să dansez zglobiu pe lângă subiecte mai mult sau mai puțin serioase.

C: În România, ilustrația este un domeniu în care multora le este teamă să se aventureze. Ce-ai spune cuiva talentat care încă șovăie?

A.D: Să facă exact ceea ce ar face dacă nu i-ar fi frică, chiar dacă îi este.

C: Cum ai ajuns să faci grafica pentru ART SAFARI 2017?

A.D: Ioana Ciocan este curatoarea care a făcut posibilă prima mea expoziție în 2014. Acum ea este coordonatoarea Art Safari și pentru că am păstrat legătura, a văzut ce am făcut în ultimul an și i s-a părut că aș fi potrivită pentru vizualurile de anul acesta.

Ilustrații pentru ART SAFARI 2017

For the students.

For the serious collector.

C: Ce părere ai despre expozanții ART SAFARI din acest an? Pe cine ai vrea să vezi în mod deosebit?

A.D: Sunt interesată să văd expoziția centrală, curatoriată de Wim Waelput, care se anunță un adevărat festin de artiști români. Fiecare ediție Art Safari a depășit-o pe precedenta și mă aștept să fie la fel și anul acesta.

Lucrări semnate de Andreea Dobrin Dinu:

Andreea Dobrin Dinu

Everyday I’m hustlin’ husltin’.

Poți comanda ilustrațiile artistei de pe shop-ul online colorhood.com!

Andreea Dobrin Dinu

Plant neglect.

Anything for a good hair day.

Forgetmenot.

Wall clusters were so in.

When I dream I gotta have my shoes full.

Dance for no reason.

Andreea Dobrin Dinu

© Andrei Dinu

Andreea Dobrin Dinu este un grafician român stabilit la Hamburg. A studiat arte grafice la Universitatea Națională de Arte din București și ilustrație/tipografie la Hochschule für Grafik und Buchkunst Leipzig. În 2014 a fost onorată cu Premiul de Excelență în Artă Grafică de către UNARTE București și cu ”Premiul Tânăr Designer” în cadrul competiției ”Cele mai frumoase cărți din România 2014” pentru cartea ”Țică! Ceaușescu a căzut!”. Andreea are propriul său studio grafic numit Summerkid.

 







Previous Post

AVANGARDĂ pe covorul roșu al balului MET GALA 2017

Next Post

Bucharest Fashion Film Festival 2017- primul festival despre filmul de modă





Te-ar putea interesa și


More Story

AVANGARDĂ pe covorul roșu al balului MET GALA 2017

Balul Met Gala din acest an a avut ca dress code: AVANGARDA, un omagiu adus lui Rei Kawakubo (designer Comme des Garçons)! Cum...